Wat is de toekomst van short sea shipping? Welke concrete maatregelen zetten scheepvaartmaatschappijen om hun key business te verduurzamen? En wat betekent dit op korte en lange termijn voor investeerders in scheepvaart? Het jaarverslag van rederijgroep JR Shipping analyseert de ontwikkelingen.
We zijn trots op het signaal van vertrouwen, afgegeven door investeerders die hebben ingeschreven op SeaZip Obligaties. Dat vertrouwen gaat allereerst uit naar de combinatie van de rente van 7,5% bij een eerste hypotheekrecht en de markt waarin SeaZip Offshore Service schepen actief zijn.
JR Shipping en SeaZip Offshore Service laten met een eerste Sustainability-rapport zien dat zij zich durven te committeren aan ambitieuze doelen op het gebied van verduurzaming, verantwoord werkgeverschap en sociale cohesie, en fatsoenlijk bestuur.
De performance van zowel container feeder schepen als offshore service schepen kende een hoog niveau. De rederij zette structurele stappen naar duurzaam varen en zette met haar ECO Feeder-programma de deur open voor de volgende generatie container feeder schepen. Een en ander blijkt uit het zojuist verschenen JR Shipping verslag 2022.
Verrassend kort na de aankondiging van het investeringsproject, zijn alle m.s. SeaZip 7 en m.s. SeaZip 8 Obligaties geplaatst. Daarmee is de inschrijftermijn automatisch gesloten. Toewijzingsformaliteiten worden nu afgehandeld. Namens rederijgroep JR Shipping danken we investeerders voor het getoonde vertrouwen.
De chartertarieven voor containerfeeder schepen zitten sinds oktober 2020 in de lift. Na twaalf jaar rode cijfers is de exploitatie van containerschepen weer winstgevend. Deze nieuwe marktdynamiek brengt nieuwe investeringskansen met zich mee.